Avvikshåndtering i varemottaket er en funksjon som gjør at du kan behandle/registrere avviket på et innkjøp.
Slik registrerer du avvik i varemottaket:
- Gå til Produkt > Logistikk dashboard.
- Opprett et nytt varemottak ved å klikke på plusstegnet ved siden av leveransedatoen i innkjøpsoversikten.
- Basert på innkjøpsordren kan du registrere om det er avvik mellom antall varer du har mottatt og det du bestilte.
- Korriger varemottaket i henhold til leverte varer og velg «Bekreft varemottak».
- Trykk på «Avvikshåndtering» øverst til høyre.
- I det nye vinduet kan du nå velge årsak for avviket og legge inn en kommentar.
- Lagre og velg «Fullfør avvikshåndtering».
Brukertilgangen «Brukeren kan være innkjøpsansvarlig» avgjør om brukeren har tilgang til å bestemme avvikshåndtering eller bare registrere årsak.