Ved opprettelse av ansatt/kontakt med systemtilgang til Tripletex, vil det da automatisk genereres en e-post til vedkommende, med informasjon om tilganger, verifisering av e-postadresse samt oppretting av passord.
Mottar den ansatte/kontakten ikke denne e-posten kan du genere ny e-post:
- Gå til ansatt via "Selskap>Ansatte>Velg den ansatte det gjelder"
eller
kontakt via "Kunde>Kontakter>Velg kontakten det gjelder". - Klikk på "Brukertilgang".
- Fjern systemtilgang.
- Klikk på "Lagre".
- Tildel systemtilgang på nytt.
- Klikk på "Lagre".
Systemet vil da genere ny e-post til den ansatte.
Årsaker til hvorfor den ansatte ikke mottar e-post:
- E-posten har havnet i spam/søppelpost.
- Det er lagt inn feil e-post adresse på den ansatte.
- E-post fra oss er blacklistet. Ta kontakt med din e-post leverandør for å få sjekket dette.
- E-posten kan havne i bounce listen vår.
Dette kan skje av ulike årsaker som for eksempel at e-post adressen er nylig opprettet.
Hva gjør jeg for å sjekke om e-posten har bouncet?
Har du sjekket alle stegene ovenfor kan du ta kontakt med support på chat eller e-post for å bekrefte at e-posten har kommet frem.
Endring av e-postadresse for innlogging til Tripletex
- Velg den ansatte (via "Selskap>Ansatte") eller kontakten (via "Kunde>Kontakter").
- Under “Flere valg” kan du filtrere for å finne frem til personen det gjelder eller søke på vedkommende i "Fritekst" feltet.
3. Klikk på navnet til den ansatte eller kontakten.
4. Velg deretter fanen “Brukertilgang”.
5. Fjern haken for “Systemtilgang” og klikk på "Lagre".
6. Feltet under e-postadresse vil da være tilgjengelig for endring.
Legg inn korrekt e-postadresse og klikk på "Lagre".
7. Aktiver systemtilgang igjen, og klikk på "Lagre".
Det vil da automatisk genereres en e-post til den ansatte eller kontakten.