Ved opprettelse av ansatt/kontakt med systemtilgang til Tripletex, vil det da automatisk sendes en e-post til vedkommende, med informasjon om tilganger, verifisering av e-postadresse samt oppretting av passord. Mottar den ansatte/kontakten ikke denne e-posten? Send en ny e-post slik:
- Gå til ansatt via "Lønn>Ansatte" og velg den ansatte det gjelder, eller gå til "Kunde>Kontakte" og velg kontakten det gjelder.
- Velg fanen "Brukertilgang".
- Fjern systemtilgang.
- Klikk på "Lagre".
- Tildel systemtilgang på nytt.
- Klikk på "Lagre".
Systemet sender en ny e-post til den ansatte.
Årsaker til hvorfor den ansatte ikke mottar e-post:
- E-posten har havnet i spam/søppelpost.
- Det er lagt inn feil e-post adresse på den ansatte.
- E-post fra oss er svartelistet. Ta kontakt med din e-postleverandør for å få sjekket dette.
- E-posten kan havne i "bounce listen" vår.
Dette kan skje av ulike årsaker som for eksempel at e-postadressen er nylig opprettet.
Har du sjekket alle stegene ovenfor og ingenting fungerer? Ta kontakt med Support på chat eller e-post for å bekrefte at e-posten har kommet frem.