Fakturasalg er enkelt og helt gratis å aktivere i Tripletex.
Tjenesten fungerer sømløst i vår fakturaløsning. Det gir deg mulighet til å selge fakturaer og få penger inn på konto i løpet av en virkedag.
Hvordan aktivere fakturasalg
Aktiver fakturasalg via Selskap/Mitt abonnement.
Fakturasalg er tilgjengelig hvis du har et AS, ASA, DA eller ENK.
Merk at det kun er kontoadministrator som har tilgang til å aktivere modulen.
Etter at du har huket av for fakturasalg må du godkjenne Tripletex avtalevilkår.
Deretter klikker du på den gule linken i toppen av bildet for å søke om kundeforhold i Aprila Bank.
Søknaden signeres med Bank-id av person i selskapet som har signaturrett/prokura.
Søknaden behandles innen en virkedag og du vil få beskjed om utfallet av søknaden på e-post.
Så fort avtalen er aktivert vil du få mulighet til å selge dine fakturaer (enkeltvis) til Aprila Bank.
Hvordan opprette en faktura som skal selges til Aprila
Opprett «ny ordre/faktura», deretter velger du "fakturering" nederst i bildet.
Marker “selg faktura” og velg "fakturering".
Bekreftelse for salget vil fremkomme i handlingsloggen.
Hvordan vil faktura se ut
Faktura sendes fra din konto med notifikasjonstekst, KID og Aprila Bank sitt kontonummer påført.
Du finner faktura via Faktura => Fakturaoversikt, søk på periode (ikke utestående)
Automatisk bokføring
I regnskapet vil faktura være registrert som betalt og det opprettes et oppgjørsbilag som bokfører innbetalingen fra Aprila helt automatisk
Bokføringen ser slik ut:
Benytter du prosjektmodulen kan du også selge dine prosjektfakturaer via løsningen. Se gjerne vår video om fakturasalg via prosjektfakturering HER