Når a-melding er sendt med lønnsinformasjon og arbeidsforhold for begge månedene i terminen, så kan du betale skatt, arbeidsgiveravgift og eventuelt utleggstrekk (skatt) via “Lønn>Betaling av skatt” i hovedmenyen.
Velg periode med piltastene, oppfrisk siden og klikk på «Opprett» nederst på siden.
"Leveringsfrist/betalingsdato" for betaling av skattetrekk og arbeidsgiveravgift for terminen vil automatisk fylles inn i feltet. Men man kan fint overstyre dette om det nødvendig.
Når du klikker på «Opprett»,vil du se en oversikt over samlet skattetrekk, arbeidsgiveravgift og evt. utleggstrekk (skatt) for terminen.
Registrer betaling av skattetrekk, arbeidsgiveravgift og evt. utleggstrekk (skatt) via menyen nederst i skjermbildet.
Beløpet summeres automatisk opp for terminen basert på informasjonen som er sendt inn i a-meldingene for disse to periodene. Riktig konto- og KID-nummer hentes også inn.
Registrerer betaling av skattetrekk og arbeidsgiveravgift
Betaling av arbeidsgiveravgift går via ordinær bankkonto.
Har en bankintegrasjon (AutoPay)” for skattetrekkskonto kan den benyttes for å registrere betaling. Har man ikke bankintegrasjon registreres nettbank som betalingsform når betalingen er utført i banken.
Tilsvarende gjelder for utleggstrekk som betales fra skattetrekkskonto registrert i løsningen.
Du kan også sende betalingsinformasjonen til en valgfri e-postadresse ved å klikke på «Send e-post» i sidemenyen.
Hvis du klikker på «Vis bilag» i menyen etter at du har registrert betalingen, så kan du se et konteringssammendrag for det som er betalt i terminen.