Får du feilmelding om at betalingen er avvist og lurer på hva årsaken er. Velg årsaken du får opp for å lese mer.
"NARR - No agreement returned from database"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Systemet kan ikke finne bankavtale registrert hos banken din.
Hvordan løser jeg dette?
Kontakt banken og sjekk at avtalen er satt opp korrekt og aktivert i banken.
"AC02 - Debtor account number invalid or missing; Forklaring: Betalers konto er ugyldig eller mangler"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Noe er feil med oppsettet i avtalen hos banken.
Hvordan løser jeg dette?
Sjekk at korrekt informasjon som for eksempel kundenummer er riktig i Tripletex og hos banken.
"BE06 -; Forklaring: Angitt sluttkunde er ukjent for tilhørende National Bankkode eller finnes ikke" lenger i deres register
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Kundenummer er feil i forhold til oppsett hos banken.
Hvordan løser jeg dette?
Ta kontakt med banken og sjekk at du har tilsvarende kundenummer i Tripletex som det er registrert hos banken.
"BE16-; Forklaring: Manglende eller feil CCM avtalenr. på avtale i AutoPay"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Det er registrert feil kundenummer på bankavtalen.
Hvordan løser jeg dette?
Sjekk at kundenummer i banken er korrekt med det som er satt opp i Tripletex.
Sjekk i bilaget at kontonummeret du har registrert for betaling er det samme som på leverandørfaktura.
"RR09 - Structured creditor reference invalid or missing; Forklaring: KID kode er ugyldig eller mangler"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Du har registrert feil KID nummer eller har registrert en melding i KID-feltet som skal ha kun tall. Det kan også være registrert spesialtegn eller mellomrom i KID-feltet.
Hvordan løser jeg dette?
Sjekk at KID som er registrert på leverandørfaktura er korrekt og ligger uten spesialtegn eller mellomrom.
Skal det som står i meldingsfeltet oppfattes som en melding og ikke et KID-nummer, må meldingen inneholde minst 1 tegn som ikke er et tall.
"Angitt filformat støttes ikke av noen av bankavtalens tjenester"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Du har ikke bestilt det du ønsker å utføre i bankavtalen, for eksempel remittering.
Hvordan løser jeg dette?
Ta kontakt med banken for å sørge for at du har bestilt riktig, det du kan bestille i bankavtalen er:
- Remittering/betaling
- Innbetalinger
- Avstemmingsfiler
"NARR - Creditor Account requires OCR/StructuredCreditor"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Mottaker har aktivert tvungen KID ved betaling. Feilmeldingen viser til at det ikke er lagt inn KID-nummer i betalingsfeltet.
Hvordan løser jeg dette?
Registrer KID på betalingen.
"AG08 - Invalid Division ID"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Avtalen er ikke satt opp korrekt i banken, det er registrert med feil divisjon eller kundenummer.
Hvordan løser jeg dette?
Ta kontakt med banken for å sjekke at avtalen er satt opp korrekt.
"PaymentBatchEventCommentEnum.PaymentSentToBank"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Bankavtalen er registrert med feil kundenummer.
Hvordan løser jeg dette?
Ta kontakt med banken og sjekk at kundenummer hos banken samsvarer med det som er registrert i Tripletex.
"Opplasting ikke tillatt. Alle betalere må tilhøre samme firma"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Avtalen er registrert med feil informasjon i Autopay.
Hvordan løser jeg dette?
Ta kontakt med vår support på chat for oppdatering av informasjon på bankavtalen i Autopay.
"Angitt brukernavn eksisterer ikke i systemet"
Hvorfor får jeg denne feilmeldingen?
Noe feil har skjedd ved opprettelse av brukeren din i Autopay.
Hvordan løser jeg dette?
Ta kontakt med support på chat eller e-post så hjelper vi deg med å løse dette.