A-meldingen inneholder opplysninger om lønn og ytelser, i tillegg til status på alle arbeidsforhold. Alle som har ansatte, uansett om det er utbetalt lønn eller ikke, må levere a-meldingen hver måned.
Les om hvordan du leverer a-meldingen her
Har du gjort en feil, og må annullere/slette a-meldingen og sende inn ny a-melding med oppdatert informasjon? I Tripletex må du sende en kanselleringsmelding, reversere og slette a-meldingen, deretter kan du sende en ny a-melding med riktig informasjon.
Slik korrigerer du a-meldingen:
- Gå til "Lønn>A-melding".
- Sørg for å velge riktig periode og klikk på "Oppfrisk".
- Klikk på a-meldingen som står i blått under kolonnen "Bilag".
Det står enten bilagsnummer i blått eller "Detaljer".
4. Klikk på "Logg inn i Altinn" og logg inn i Altinn med brukernavn, passord og engangskode på SMS.
5. Klikk på "Send kanselleringsmelding".
6. Vent et par minutter før du klikker på "Hent returmelding" nederst til høyre.
7. Nå kan du reversere a-meldingen ved å klikke på "Reverser" nederst til høyre. Klikk deretter på "Slett".
A-meldingen er nå kansellert. Opprett ny a-melding med oppdatert og korrekt informasjon.