Du må først aktivere pensjonsrapportering under «Lønn > Innstillinger» for å kunne aktivere pensjonsrapportering på en ansatt.
Les mer om hvordan du gjør det her.
Hvis du bruker en pensjonsleverandør som ikke innhenter informasjon om pensjon fra a-meldingen, må du aktivere pensjonsrapportering.
Pensjonsrapportering aktiveres for alle ansatte når du aktiverer innstillingen under lønnsinnstillinger.
Ønsker du å aktivere pensjonsrapportering for bare én eller enkelte ansatte?
Slik gjør du det:
- Gå til «Lønn > Ansatte» i hovedmenyen.
- Klikk deg inn på den ansatte det gjelder.
- Velg fanen «Arbeidsforhold».
- Bla ned til seksjonen «Pensjonsrapportering».
-
Huk av «Aktiver pensjonsrapportering». Her kan du også markere om den ansatte er Arbeidsfør eller mottar AFP (Avtalefestet Pensjon).
I status-feltet kan du velge hva som skal stå på status i XML-filen i pensjonsrapporten. Standard status er «Aktiv».
Vil du lære mer?
Hvorfor får jeg ikke aktivert pensjonsrapportering?