Kommer du fra et annet regnskapssystem? Registrer arbeidsforholdet identisk i Tripletex for å unngå avvik på a-melding.
Arbeidsforholdet til den ansatte styrer hvordan lønn blir kjørt på den ansatte, men også hvordan arbeidsforholdet blir rapportert inn på a-melding. Informasjon som registreres her skal samsvare med arbeidskontrakten den ansatte har fått utlevert. Sørg for å fylle ut all informasjon om arbeidsforholdet for å unngå feil på a-melding. Slik registrerer du arbeidsforholdet:
- Gå til "Selskap > Ansatte > Velg den ansatte det gjelder"
hvis det er en kontakt, gå til "Kunde > Kontakter > Velg kontakten det gjelder". - Velg fanen "Arbeidsforhold".
- Bla ned til seksjonen "Arbeidsforhold".
- Legg inn en startdato og fyll ut alle felter og kolonner. Under finner du forklaring på de ulike kolonnene.
- Klikk på "Lagre" for å lagre endringene du har gjort.