1. Hvordan bruker jeg avdeling?
Etter at du har opprettet avdeling så kan du knytte følgende til ønsket avdeling for å fordele kostnad eller inntekt på avdelingen:
- Ansatte (fordeler lønn på avdeling)
- Kontakter
- Ordre
- Prosjekt
- Inngående bilag (leverandørfaktura)
Se på trinn 3 "Kostnad og inntekt" for å lære mer om hvordan du knytter bilagstyper mot avdeling.
Hvordan knytte ansatte mot avdeling
Når avdelingen er opprettet, så kan du knytte ansatte til avdelingen.
En enkel måte å knytte mange ansatte til samme avdeling er følgende:
- Gå til "Selskap>Ansatte" i hovedmenyen.
- Filtrer gjerne på (Ikke tilknyttet avdeling) under filtrering "Avdeling".
- Huk av alle de ansatte som skal legges til avdelingen.
- Klikk på "Endre ansattinformasjon" øverst til høyre og velg ønsket avdeling for de ansatte.
- Klikk igjen på "Endre ansattinformasjon".
Alle de valgte ansatte blir da plassert i den valgte avdelingen.
2. Hvordan gir jeg avdelingsleder tilgang?
Du kan gi avdelingsledere full tilgang til ansatte, lønn og regnskap for egen avdeling.
Følg instruksen under for hvordan du tildeler tilgang:
- Gå til "Lønn>Ansatte".
- Klikk deg inn på den ansatte du ønsker å gi tilgang til.
- Velg fanen "Brukertilgang".
Her kan du administrere tilgangene til å gjelde avdelingsleders egen avdeling.
Dette gjelder tilgang til timelister, reiseregninger, rapportert, budsjett, lønn, prosjekt og ansattinformasjon.
4. Huk på ønsket tilgang og klikk på "Lagre" for å tildele tilgang.
Når en avdelingsleder får tilgang til f.eks. timelister inkludert godkjenning for egen avdeling, så betyr det kun tilgang til timelister, månedsoversikt og timeoversikt for samtlige ansatte i egen avdeling.
Du må være brukeradministrator i kontoen for å tildele tilganger.