Under finner du tre vanlige valideringsmeldinger som kan komme når du migrerer til Tripletex.
Kontonummer som ikke kan tildeles vare i Tripletex
Tripletex har litt strengere regler når det kommer til kontotilknytning på varer. Hvis denne meldingen fremkommer ved konverteringer må inntektskonto endres på varene som er nevnt til en konto i 3000 serien. Dette gjøres ved å:
- Åpne vareregisteret.
- Gå til nevnt vare.
- Endre regnskapskonto til en inntektskonto (3xxx).
Manglende hovedbokskonti
Kontoer som er brukt ved en tidligere anledning, men som ikke ligger i kontoplanen. Her kan det også være tidligere avdelinger som er slettet.
Løsningen er å opprette de kontoene/avdelingene som er oppgitt i listen. (avdelingsnummeret er de to sifrene bak kontonummeret)
Kontoer opprettes under "Vedlikehold>Kontoplan" og “insert”-knappen i dette bildet.
Manglende kontonummer på bankkonto
Dette vises ved to forskjellige meldinger, men oppskriften for disse meldingene er den samme.
Registrer bankkontonummer og hovedbokskonto under
1. "Agro>Oppsett>Bankkonti".
2. Registrer informasjonen også under "Klient>Tilleggsopplysninger>Bankgiro".