Har du en godkjent betaling som har passert forfall, men ikke fått riktig status i betalingsoversikten?
Da mangler det oppdatering av status på betalingen.
Årsaker til hvorfor status ikke oppdateres
- Returfil fra banken er ikke mottatt
Returfil kommer innen 1-3 virkedager.
- Systemet greier ikke å lese returfil fra banken
Systemet korrigerer automatisk 10 dager etter forfallsdato betalinger med status som henger. Status oppdaterer seg til “Bokføring av betalingen ble stanset”.
Status | Forklaring |
Bokføring av betalingen ble stanset. Årsak: Det er for lang siden status på betalingen er oppdatert. Gå til bilagsmottaket for å bokføre betalingen. |
Det har gått mer enn 10 dager siden forfall og vi har ikke fått noen tilbakemelding fra banken at betalingen er utført. Betalingen har lagt seg i bilagsmottaket der du kan slette den, eller bokføre den. Sjekk i banken om betalingen har gått ut, hvis ja, klikk på “Bokfør” på betalingen i “Bilag>Bilagsmottak”. Har betalingen ikke gått ut av bank, huk på betalingen i “Bilag>Bilagsmottak”, klikk på de tre prikkene øverst til høyre og velg “Slett”. Du kan registrere betaling på nytt på bilaget. |
Bokføring av betalingen ble stanset, og bilaget ble lagt i bilagsmottaket. Bokføringen har senere blitt slettet. |
Det har gått mer enn 10 dager siden forfall og vi har ikke fått noen tilbakemelding fra banken at betalingen er utført. Betalingen har lagt seg i bilagsmottaket der du har slettet den. Sjekk i “Bilag>Slettede bilag” for å finne igjen betalingen. |