I denne artikkelen forklarer vi stegene for hvordan du laster ned autentiseringsapp og tar eksempel i Google Authenticator. Du kan bruke andre autentiseringsapper.
1. Klikk på "Neste" for å starte veiledningen for å motta 6-sifrede koder på appen (Google Authenticator).
2. Følg instruksene som vises på skjermen på din PC.
Les nøye hva som står i alle steg i veiledningen for å ikke gå glipp av viktig informasjon.
3. Finn frem mobiltelefonen din og last ned appen "Google Authenticator" i App Store eller Google Play.
4. Klikk på appen på telefonen. Den skal se slik ut:
5. Klikk på plusstegnet nederst på høyre hjørne inne på appen, og velg "Skann QR-kode".
6. Løft opp mobiltelefonen din og hold den opp mot skjermen på PCén for å skanne QR koden.
7. En ny rad på mobiltelefonen din dukker opp med "Visma Connect" over og en 6-sifret unik kode under.
Ny 6-sifret kode blir generert hvert 30 sekund. Skriv inn koden på PC mens koden er blå.
9. Klikk på "Neste" på skjermen på PC'en, og skriv inn den 6-sifrede koden du har på mobiltelefonen i Google Authenticator appen.
10. Registrer mobilnummer for å kunne motta 6-sifret kode på SMS også dersom det er problemer med autentiseringsappen.
Dette steget er valgfritt. Du kan la feltet stå blankt og klikke på "Neste".
11. Du vil nå få opp en Beredskapskode. Denne skal du kopiere og sende til deg selv på e-post.
Beredskapskoden brukes dersom du mister telefonen eller den på andre måter er utilgjengelig.
Du er selv ansvarlig for å ta vare på beredskapskoden.
12. Trykk på "Neste" når du har tatt vare på beredskapskoden og har fått en bekreftelse på "Totrinnskontroll aktivert".
Nå har du lastet ned app (Google Authenticator) og aktivert tofaktorautentisering på din Visma Connect bruker!
Ofte stilte spørsmål
Når bruker jeg den 6-sifrede koden fra autentiseringsappen?
Du må bruke 6-sifret kode fra app (Google Authenticator) ved innlogging til Tripletex og/eller ved godkjenning av betalinger.
Du kan også godkjenne betalinger med BankID.
Les mer om hvordan du aktiverer signering med BankID for betalinger her
Jeg får opp feilmelding om "Feil kode/Ugyldig kode", hva gjør jeg?
Sjekk at hovedinnstillingene for dato/tid på mobiltelefonen er satt til "Automatisk".